Túrázás...!:D

2010.05.28. 00:01

Nem is tudom, hogy kezdjem, mert egy egyszerű túráról van szó, amit bár nem így terveztem anno 2-3 hete még, de így alakult és örömmel konstatálom nagyon jól sikerült. Az ötlet már régen adott volt TÚRÁZNI KELL MENNI VAS MEGYÉBEN. Titkot nem árulok el ezt még úgy akkor volt barátnőmmel álmodtuk meg azt máshogy alakultak a dolgok.

Mivel már tudom kb. 1 hónapja, hogy az őszi rekreációs táborom Velem községben lesz megrendezve és a Kőszegi hegység lábánál leszek egy hétig; hol Magyar, hol Osztrák oldalon így a végén magától értetődő volt, Irány a Kőszegi-hg.

Nem is tettünk másként barátnő nem lévén maradt Peti (szobatársam későbbiekben csak „Kicsi”) és a ma reggeli atlétika zh-ja után nyakunkba vettük a ’világot’.  A hegyekig valahogy el kell jutni, ha mással nem hát busszal. Megérkeztünk Velembe, ahol hála az égnek jó időnk volt és gyorsan el is dobáltuk a pólóinkat a táska mélyére, miután az egyetlen hivatalos múzeumi kör is megvolt. /igen jártunk ilyen helyen, de a mi bajunk legyen:D/

Vettem Kőszegi-hg térképet /mert kell a táborra is/ aminek nagy hasznát is vettük, már amikor tudtuk, hogy hol a pi…ba is vagyunk. Aminek segítségével megindultunk a hegynek fel. Szerencsénkre az időjárás nagyon sokáig kegyes is maradt és a friss levegőn csak a csodálkozásunk hangjait hallottuk. Nézd az milyen szép és ott.. meg ott… néha jókat derültünk magunkon, hogy két meglett felnőtt férfi, mint valami óvodás kisgyerek tud örülni a természet nyújtotta élményeknek. De ennek pont ez volt a lényege, hogy hagytuk magunkat elvarázsolni az érintetlen táj hatalmával. Már a faluból is jól látszott a turista útvonalunk első fontosabb látványossága a Szent Vid kápolna, ami a falu felett több mint 500 méter magasan van tengerszíntől számítva. Rögtön pár méterrel a kápolna mögött található egy Országos Kék Túra Emlékoszlop, ami a nemes egyszerűségével kápráztatott el minket és nagyon jó fotó partner volt.  Elhagytuk a kápolna hegycsúcsát és megcéloztuk a Hörmann-forrást, ami a Kőszegi hegy legmagasabb forrása és szerintem a leghidegebb vízü is. Itt gyorsan megtöltöttem egy már addigra kifogyott palackot és egész hazáig csak azt kortyolgattam. Elárulom mire hazaértem nem marad max 1 liter, de az déltől egész este hétig hideg maradt ugyan ott ahol a sima ásványvíz, amit Kicsi ívott megmelegedett.  Innen egy bámulatos hegyi ösvényen mentünk felfelé az Írott kőre és próbáltunk meg minél több tiszta és friss levegőt a tüdőnkbe passzírozni és viccesen meg is jegyeztük, hogy kéne belőle zsebre is tenni, mert jó lenne, ha Szombathelyen is legalább fele ilyen tiszta lenne. Sajnos a kőszegi erdőben elég sok a helyreállítandó terület, ahogy láttuk és sok helyütt van tarvágás, amikor egyes erdőrészeket kivágnak, mert öreg vagy beteg fák tarkítják azt nem kis számban. Bár ennek az lett az előnye, hogy csodás panorámát kaptunk a hegy alatt lévő tájról. Gyülekeztek a felhők párásabb lett a levegő és a nap sem sütött már ránk mikor felértünk a hegycsúcsra a kilátóhoz. Szomorúbb és szívfájdítóbb látvány már régen fogadott túrázás alatt, mint az, hogy a kilátó el van kerítve és két „stájer paraszt” épp bontja le az épületet. Jó felújítási munkálat címén futott a cselekmény, de nem azért másztunk hegyet, hogy pont azt lássuk, amint szertehull a kilátó. Nem volt mit tenni el kellett indulni lefelé a hegyről, hogy haza is érjünk, még amíg nem lesz késő és van mivel hazajutni. Lefelé már egy másik útvonalon jöttünk, ami egy hatalmas fenyő és bükk erdőn keresztül vezetett. Azt azonban hamar be kellett látnunk, hogy egyik erdő sem véd meg az esőtől és a hírtelen jött 15 perces zápor jól nyakon is vert minket. Ezen az útvonalon két-három látványosság volt említésre méltó, Asztal-kő, Apostolok fája és egy forrásocska a túra-útvonal vége felé.

Mindent egybevéve egy nagyon sok élményben gazdag és fárasztó napot éltünk át Kicsivel, de mindkettőnk nevében mondhatom, MEGÉRTE és nagyon bántuk volna, ha nem csináljuk végig.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.